Dette nettstedet bruker cookies. Ved å bruke dette nettstedet, aksepterer du vår bruk av cookies. Les mer her.

Om Tupperware

Tupperware i Norden og Baltikum

Tupperware Nordic A/S har siden 1962 vært hovedkontor for de nordiske markedene (Norge, Danmark, Sverige, Finland og Island), og siden 1996 også for det baltiske markedet (Estland, Latvia og Litauen). 16 000 dyktige konsulenter og teamledere i hele Norden og Baltikum demonstrerer Tupperwares produkter.
Sandra Spies er administrerende direktør for det nordiske hovedkontoret, som ligger i København. Ca. 40 medarbeidere arbeider med salg, markedsføring, IT og økonomi.
41 distributører i Norden og Baltikum har ansvaret for å distribuere Tupperwares produkter.

Kvalitet og design
Designerne skal i dag, mer enn noensinne tidligere, utvikle nye produkter, som passer til forbrukernes livsstil. Vårt designteam har fingeren på pulsen og utvikler til stadighet banebrytende produkter med en lidenskap for innovasjon og elegant design.
Museum of Modern Art i New York, industrimuseet i Hannover og Victoria & Albert Museum of Art i London er bare noen av de anerkjente internasjonale museene, som har valgt å stille ut Tupperwares produkter.

Internasjonale designpriser
Tupperware har mottatt en lang rekke ettertraktede internasjonale designpriser fra bl.a. red dot og IF. Den internasjonale red dot designkonkurransen anses for å være en av de største og mest anerkjente designkonkurransene og tiltrekker seg ca. 60 deltagende land hvert år. Designerne innstilles til red dot prisen av en skiftende jury bestående av internasjonalt anerkjente eksperter innenfor produktdesign, som vurderer produktene på en rekke kriterier bl.a. innovasjon, funksjonalitet og kvalitet.

Earl Tupper

Visual

Med sin fantastiske sans for materialer og øye for funksjonell design, oppfant og utviklet Earl Tupper fra Berlin, New Hampshire, det materialet som i dag er grunnlaget for de verdensberømte plastproduktene. Det som startet som et eksperiment på 1930-tallet, har siden blitt et globalt fenomen.

Hans gründerånd motiverte ham til å utvikle et produkt som kunne gjøre det mulig for husmødrene å holde matvarene friske i de nye elektriske og gassdrevne kjøleskapene, som kom på markedet i etterkrigstiden.
Dette førte til hans oppfinnelse av plastprodukter med unike lufttette lokk, som viste seg å kunne beskytte matvarene og dermed forlenge holdbarheten. Earl Tupper hentet inspirasjonen fra lokket på malingspann, hvor lokket er designet for at malingen ikke skal tørke ut. Earl Tupper lanserte sin nye produktlinje gjennom detaljhandelen, men de banebrytende produktene slo likevel ikke gjennom hos forbrukerne i starten.

 

Brownie Wise

Visual

Earl Tupper forsøkte å finne en måte å komme i kontakt med forbrukerne på, slik at man kunne forklare fordelene med det lufttette lokket. Sammen med Brownie Wise (1913–1992), som ble rekruttert i 1951 og viste seg å være en dyktig konsulent, ble konseptet "home party" skapt. Forbrukerne kunne få demonstrert produktene og selv prøve dem.

Med Brownies naturlige talent for å arbeide med mennesker og øye for markedsføring, utviklet hun dette med fokus på respekt og anerkjennelse for hver enkelt konsulent. Det ble en kjempesuksess og gjorde at Tupperware demonstrasjonene er nesten like berømte som produktene. Fra 1951 bante dette nye konseptet veien for Tupperware, som raskt ble kjent, noe som førte til at salget økte med rekordfart.